vastar
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

اجرای سقف وافل به عنوان یک سازه نوین در ساختمان سازی متعاقباً مزایای عمده‌ای در پی دارد که بسیاری را نسبت به استفاده از سقف وافل سوق می‌دهد. در زیر مهم‌ترین مزایای استفاده از این نوع سقف ارائه شده است با کهن دک همراه باشید :
• سقف وافل انعطاف‌پذیری خوبی نسبت به مواد مورد استفاده دارد .
• وافل برای ساخت سقف فضاهای با دهانه بلند و مکان‌هایی که محدودیت ستون گذاری وجود دارد، کاربری خوبی دارد.
• تحمل بار در سقف وافل (دو طرفه) از دیگر شکل‌های سقف وافل (یک طرفه) بیشتر است .
• این نوع سقف در کنار استحکام بالا زیبایی چشم‌نوازی هم دارد.
• این نوع از سقف به دلیل آرماتور بندی دو طرفه، تحمل لرزش خوبی دارد و برای مکان‌های عمومی که لرزش به دلیل ازدحام جمعیت است، استفاده می‌شود.
• این سقف از نظر وزنی بسیار سبک است و از طرفی هم برای ساخت و اجرای آن بتن زیادی استفاده نمی‌شود از این رو اجرای این نوع سقف در سازه‌های با مقیاس بزرگ بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی است.
• اجرا و ساخت این نوع سقف ساده و سریع است و می‌توان نظارت خوبی بر روی روند اجرای آن داشت.
• وافل را می‌توان با ایجاد سوراخ‌هایی در بخش زیرین برای عبور سیم‌های برق، لوله‌کشی، تهویه هوا و سیستم روشنایی مناسب کرد.

پیشنهاد ویژه: نقشه‌های سقف وافل را با اتو سازه “آنلاین” تهیه نمایید.
معایب اجرا و ساخت سقف وافل
• به دلیل گران بودن وسایل ساخت و ساز مانند داربست و قالب، اجرای این نوع سقف نسبت به دیگر انواع سقف گران‌تر است.
• در روند اجرای سقف وافل نظارت باید قوی باشد، اگر نظارت ممتد و دقیق نباشد ممکن است به قالب‌ها فشار اضافی وارد آید و دچار شکستگی شوند که این امر هم روند اجرای سقف را مختل می‌کند و هم هزینه بیشتری را بر دوش پیمانکار می‌گذارد.
کاربرد‌های سقف وافل
این نوع سقف به دلیل ویژگی‌های ساختاری که دارد کاربرد‌های زیادی در صنعت ساختمان سازی پیدا کرده است. بیمارستان‌ها، پارکینگ‌های مسقف، سالن‌ها، تئاترها، کتابخانه‌ها، هتل‌ها، مکان‌های عمومی مانند فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های مترو و قطار، موزه‌ها، استخر‌های سرپوشیده و سوله‌های صنعتی از مکان‌هایی هستند که اجرای این نوع سقف برای آن‌ها مناسب است.

زیبایی‌شناسی سقف وافل
از نظر زیبایی این نوع سقف به تنهایی و بدون هیچ‌گونه تزیینی قابل استفاده است. المان‌های نوری طراحی داخلی می‌تواند در بیشتر کردن زیبایی این نوع سقف مؤثر باشد. به طور کلی استفاده از سقف کاذب در صورتی که سقف وافل در سازه‌ای اجرا شده باشد، توصیه نمی‌شود. سقف وافل با قالب مربعی رواج زیادی پیدا کرده است و در اماکن زیادی دیده می‌شود ولی نوع مثلثی آن کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
ناگفته نماند از آنجایی که این سازه از جنس بتن است، تغییر در ظاهر آن بسیار سخت است و تغییرات از نظر شکل و فرم تنها در زمان قالب گذاری امکان‌پذیر است از این رو کار طراحی داخلی بر روی سازه‌های با این نوع سقف تنها به رنگ و نورپردازی محدود می‌شود.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۶ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۰۰:۱۴ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب