vastar
 
نویسندگان
لینک دوستان
لینکی ثبت نشده است
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
پیوندهای روزانه
لینکی ثبت نشده است

سمعک چیست ، سمعک وسیله ای الکترونیکی است که در پشت گوش و یا داخل لاله و کانال گوش قرار می گیرد و برای افزایش صدا و بهبود کم شنوایی در افرادی که به کم شنوایی مبتلا هستند طراحی شده است.

سمعک وسیله الکترونیکی کوچکی است، که صدا را تقویت می کند و از سه قسمت اصلی ( میکروفون، تقویت کننده و رسیور ) تشکیل شده است. سمعک صدا را از طریق میکروفون دریافت می کند که امواج صوتی را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می کند و آن ها را به تقویت کننده می فرستند. تقویت کننده قدرت سیگنال ها را افزایش می دهد و سپس آن هارا به سمت گوش می فرستد، جایی که بلندگو ها قرار گرفته اند. سمعک ها در دو نوع دیجیتال و آنالوگ تولید می شوند. سمعک های آنالوگ صدای دریافتی را تبدیل به سیگنال های الکتریکی می کنند و سپس این سیگنال های الکتریکی را تقویت کرده و به داخل گوش هدایت می کنند. سمعک های دیجیتال بسیار پیشرفته تر از سمعک های آنالوگ هستند.

 

سمعک نامرئی هوشمند

سمعک نامرئی از نسل سمعک های هوشمند دیجیتال می باشد که با نام علمی IIC شناخته می شوند. این سمعک در خانواده سمعک های داخل گوشی قرار می گیرد. سمعک نامرئی به علت نمایان نبودن بر روی گوش مورد توجه خیلی از بیماران با نقص شنوایی قرار گرفته است. به سمعک " کاملا داخل مجرا " ( completely in canal ) و سمعک " نامرئی داخل مجرا " (invisible in canal) سمعک نامرئی می گویند. سمعک IIC از سمعک CIC کوچک تر و مخفی تر است، بنابراین استفاده از واژه نامرئی برای این سمعک صحیح تر است. در متن زیر به مزایای سمعک نامرئی هوشمند می پردازیم:
• هیچ نشانه ای از اینکه فرد از سمعک استفاده می کند مشخص نخواهد شد.
• به شیوه ای کاملا طبیعی اصوات را جمع آوری می کند.
• با تلفن به خوبی کار می کند.
• امکان انطباق دادن آن با شرایط ویژه شما وجود دارد.
• برای تمام افراد، اعم از پیر و جوان، مناسب است.

 

سمعک داخل گوشی نامرئی

سمعک داخل گوشی یکی از انواع مدل های سمعک می باشد که در اندازه ای کوچکتر نسبت به سمعک های پشت گوشی ساخته می شود. سمعک های داخل گوشی همانند سایر سمعک ها دارای بخش ها یا اجزای مشابه ای می باشد این اجزاء شامل میکروفون، رسیور، پردازنده صدا، درب باتری می باشد. با این تفاوتکه اجزاء سمعک داخل کوشی در سایز کوچکتر وجود دارند. در متن زیر به معرفی انواع مدل های سنعک داخل گوشی می پردازیم:
• سمعک نامرئی ( سمعک IIC )
• سمعک داخل گوشی ( سمعک CIC )
• سمعک های درون کانال گوش ( سمعک ITC)
• سمعک های درون گوش ( سمعک ITE)

نتیجه گیری :


به طور کلی، سمعک دستگاه کوچک و پیشرفته ای است، که از طریق تقویت صدا باعث بهبود شنوایی افراد کم شنوا می شود. سمعک نامرئی از نسل سمعک های هوشمند دیجیتال می باشد که با نام علمی IIC شناخته می شوند. این سمعک در خانواده سمعک های داخل گوشی قرار می گیرد. سمعک ها در دو نوع دیجیتال و آنالوگ تولید می شوند. به سمعک " کاملا داخل مجرا " ( completely in canal ) و سمعک " نامرئی داخل مجرا " (invisible in canal) سمعک نامرئی می گویند.

برای ادامه مطالب کلیک کنید .  

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۵ مرداد ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۰۸:۳۲ ] [ admin ]
[ ]
.: Weblog Themes By viablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعی ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب